Режисьор - Милчо Манчевски
Сценарий - Милчо Манчевски, У. П. Розентал
Оператор - Джошуа З. Уайнстийн
Музика - Игор Василев Новоградска
С участието на - Кондола Рашад, Сара Голдберг, Уил Яновиц, Сатя Сридхаран, Майкъл-Мишел Харис
Продуценти - Аня Ведел, Мунире Армстронг
Продукция - Czar Film, Milkman Productions, YN Films
В център за бездомни хора в Ню Йорк Сити екип, работещ по документални филми, открива Бикини Муун Дейвис, която има нужда от помощ и дом. Със своите големи, живи очи и широка усмивка Бикини е провокативна и дръзка и очевидно има ментални проблеми. Тя твърди, че е карала мотокар по време на войната в Ирак и че е дърводелец – „като Исус, но с гърди". Надява се да стабилизира живота си, за да може да вземе малката си дъщеря от дома, в който е настанена.
Има нещо у Бикини, което привлича вниманието на социалния доброволец (и продуцент на документални филми) Кейт Скайлър, и тя убеждава режисьора (и нейно гадже) Тревър Хууд, че екипът трябва да помогне на Бикини да си стъпи на краката. Тревър няма как да не се съгласи, че Бикини е впечатляваща, като по този начин игнорира етичния казус, възникващ при случаи, в които документалисти прекалено дълбоко са навлезли в живота на субекта, когото снимат.
В опит да намерят дом на Бикини, хората от екипа осъзнават в колко отчайващо положение се намира тя. Историите, които им разказва, са страхотни, но и трудно доказуеми. Състоянието на Бикини ту се влошава, ту се подобрява, но постоянството ѝ да си прибере дъщерята остава, дори в моментите, в които на другите им се струва, че детето е въображаемо. В крайна сметка Тревър и Кейт канят Бикини да живее в техния дом. Така се опитват да ѝ помогнат, но също и да използват историята ѝ, за да станат известни. Документалистите измерват живота ѝ в рождени дни, важни събития и притеснителни срещи, докато в един момент непримиримият ѝ дух не излиза извън границите на собствените им разбирания.
Тази модерна градска приказка, случваща се на фона на една неосъществена идея за семейство, е представена като документален филм, който се развива около необичайната личност, за която разказва. Структурата на Бикини Муун – филм във филма, открива и изследва начина, по който виждаме света през медиите, претендиращи, че представят реалността. Филмът задава неудобните въпроси за честата експлоатация на субектите от страна на медиите. Документирането на живота на Бикини означава да видиш света през нейната гледна точка и да не го осъждаш, без значение колко фантастичен, плашещ и екстатичен може да е той.
Има нещо у Бикини, което привлича вниманието на социалния доброволец (и продуцент на документални филми) Кейт Скайлър, и тя убеждава режисьора (и нейно гадже) Тревър Хууд, че екипът трябва да помогне на Бикини да си стъпи на краката. Тревър няма как да не се съгласи, че Бикини е впечатляваща, като по този начин игнорира етичния казус, възникващ при случаи, в които документалисти прекалено дълбоко са навлезли в живота на субекта, когото снимат.
В опит да намерят дом на Бикини, хората от екипа осъзнават в колко отчайващо положение се намира тя. Историите, които им разказва, са страхотни, но и трудно доказуеми. Състоянието на Бикини ту се влошава, ту се подобрява, но постоянството ѝ да си прибере дъщерята остава, дори в моментите, в които на другите им се струва, че детето е въображаемо. В крайна сметка Тревър и Кейт канят Бикини да живее в техния дом. Така се опитват да ѝ помогнат, но също и да използват историята ѝ, за да станат известни. Документалистите измерват живота ѝ в рождени дни, важни събития и притеснителни срещи, докато в един момент непримиримият ѝ дух не излиза извън границите на собствените им разбирания.
Тази модерна градска приказка, случваща се на фона на една неосъществена идея за семейство, е представена като документален филм, който се развива около необичайната личност, за която разказва. Структурата на Бикини Муун – филм във филма, открива и изследва начина, по който виждаме света през медиите, претендиращи, че представят реалността. Филмът задава неудобните въпроси за честата експлоатация на субектите от страна на медиите. Документирането на живота на Бикини означава да видиш света през нейната гледна точка и да не го осъждаш, без значение колко фантастичен, плашещ и екстатичен може да е той.
Програма
- 13.03.2018
КИНО „ЛЮМИЕР ЛИДЛ” - 20.30 часа - 12.03.2018
КУЛТУРЕН ЦЕНТЪР “G8” - 19.45 часа - 15.03.2018
EURO CINEMA - 18.00 часа